het eerste vrije weekend - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Niels Vermeeren - WaarBenJij.nu het eerste vrije weekend - Reisverslag uit Oban, Nieuw Zeeland van Niels Vermeeren - WaarBenJij.nu

het eerste vrije weekend

Blijf op de hoogte en volg Niels

29 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Oban

Om de 2 weken zijn Johan en ik tegelijk vrij. Het eerste weekend zijn wij richting bluff gegaan, waar zich het zuidelijkste puntje van Nieuw-Zeeland bevind. Hier zijn wij met de Ferry over de meest woeste zee van de wereld gevaren naar het Steward Island. Dit is een eiland van 60 bij 40 kilometer waar ongeveer 400 mensen wonen. Hier zijn ontzettend mooie stranden te zien en er zijn onwijs gave wandeltochten door de bergen. Na 2 dagen lang wandelen bood de eigenaar van ons Hostel aan om s'avonds kiwi's ( de nationale vogel van Nieuw-Zeeland, die bijna uitgestorven is) te gaan spotten. Deze waren bijna alleen nog maar te zien op Steward Island. Na lang rondrijden over het eiland is het ons uiteindelijk gelukt om 3 Kiwi's te spotten. Moe maar voldaan zijn wij tegen middernacht terug aangekomen bij ons Hostel om de dag erna weer de ferry terug te pakken naar het Zuidereiland. Hier hebben we nog even in bluff en Riverton rondgekeken waarna we weer teruggereden waren naar ons stage adres